Na het beëindigen van de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag maakte ik in 1985 en 1988 enkele studiereizen naar Azië, Italië en Frankrijk waar ik de architectuur en het landschap in honderden schetsen "noteerde". Deze schetsen werkte ik daarna uit tot grote olieverfschilderijen en etsen. De korte, spontane schetsen van verweerde, onmetelijke landschappen worden in het atelier op arbeidsintensieve en persoonlijke manier vertaald. Het is mijn affiniteit met alle natuurlijke processen van leven en dood - bloei en vergaan - geboorte en sterven, die mij aan de ene kant daaraan deel laten nemen en aan de andere kant getuige laat zijn. Het wonen in de Betuwe en tegenwoordig in Hoogland zorgen voor andere landschappelijke inspiratiebronnen.
Naast de opdrachten en lessen die ik geef aan kinderen, jongeren en volwassenen is de afzondering in mijn atelier onontbeerlijk voor de ontwikkeling en uitvoering van eigen ideeën.Doceren en autonoom werken kunnen elkaar inspireren. Mijn eigen werk blijft het belangrijkste. Verder vind ik veel inspiratie en herkenning in muziek, literatuur en theater.
Toen ik begin jaren 90 moeder werd en verhuisde naar een klein dorp aan de Waal was het reizen even verleden tijd. Door de woonsituatie kwam ik in contact met Theatergroep Hollandia; in 1994 en 1995 kreeg ik opdrachten voor kostuumontwerpen en afficheontwerpen voor verschillende producties.Een positieve ervaring om je werk direct toegepast te zien. Hetzelfde geldt voor het internationale project in St. Petersburg, waar ik met Nederlandse, Zwitserse, Kroatische en Russische kunstenaars deelnam aan een muurschildering in de Openbare Russische bibliotheek.
Ik ben geïnspireerd door schilders als Kees Verweij, Constant en Spilliart door hun monumentale en spannende wijze van schilderen.In het werk van Andy Goldsworthy als beeldhouwer herken ik mijn eigen liefde en fascinatie voor de natuur. Was er in mijn werk jarenlang geen levend wezen te bespeuren, geleidelijk aan verschijnen er levende wezens of de schaduwen ervan. In het drie dimensionale werk is de mens en het dier duidelijk aanwezig.
De technieken bestaan uit olieverf, gemengde, technieken, grafiek en assemblages. Daarnaast maak ik al jaren stoelen en banken gemetseld in steen of hout in combinatie met cement.
